Hradec zažil akci „kulový blesk“

Královéhradecký GrandPark si během října prošel zatěžkávací zkouškou. Zatímco v září byl naplněn z poloviny, na přelomu září a října se během jednoho týdne zaplnil zcela. Do dvou pater se totiž nastěhovali klienti z Domova důchodců v Černožicích, který se začal rekonstruovat. „Přestěhování 99 našich klientů jsme pracovně nazvali „kulovým bleskem“, a vzhledem k tomu, že každý den se stěhovalo 20 seniorů, tak se to opravdu situaci ze známého českého filmu blížilo,“ říká dnes už s úsměvem ředitel domova v Černožicích Martin Scháněl.

Senioři z Černožic se mohli do nového domova přestěhovat díky tomu, že společnost GrandPark vyhrála v srpnu výběrové řízení na dodavatele náhradního ubytování klientů Domova důchodců v Černožicích po dobu rekonstrukce domova. „GrandPark v Hradci Králové pronajímá tedy lůžkovou kapacitu ve 4. a v 5. patře. Péči o tyto klienty zajišťuje vlastní personál z Černožic, který se na dobu pronájmu do GrandParku také přestěhoval,“ vysvětluje technicko-obchodní ředitel GrandParku Tomáš Černický. Nicméně stravování, úklid a praní prádla zajišťuje domov GrandPark. Pobyt klientů Domova důchodců Černožice je plánován přibližně na rok a půl.

A jak tedy celá akce „kulový blesk“ probíhala a co jí předcházelo? Podle slov ředitele Scháněla stěhování začalo papírovou přípravou již v červenci. „Informovali jsme klienty, rodinné příslušníky, okolí. Bylo potřeba včas vypovědět velké množství dodavatelských smluv, některé upravit. Zamluvit stěhovací vozy, objednat kapacitu sanitních vozidel dopravní zdravotní služby k převozu klientů. Řešili jsme novou registraci našich služeb vzhledem ke změně prostor poskytovaných služeb. Zpracovávali jsme nové organizační, provozní a domácí řády, provozní nechali schvalovat hygienou. Přitom jsme úzce spolupracovali s vedením domova GrandPark,“ popisuje Scháněl.

Samostatným úkolem byla podle něj příprava stěhování klientů domova. „Jednalo se o informace kam, kdy a jak se stěhujeme. Jaké věci je vhodné si vzít s sebou. Informace k provozu domova GrandPark, zejména vztahující se k tomu, že všechno bude podobné jako u nás v Černožicích, strava, prostory, režim dne, pečující personál,“ vzpomíná ředitel.

Příprava stěhování trvala více než tři měsíce, samotné stěhování klientů poté pouze týden. „Každý den se stěhovalo asi 20 našich klientů. Většina z nich dopravní zdravotní službou, schopnější senioři tranzitním vozidlem, někteří jejich rodinami. Spolu s klienty jsme stěhovací službou převáželi i jejich osobní věci, takže vše koncentrovaně v jeden čas,“ popisuje Scháněl. Dodává ale, že se vše zvládlo a to především díky vypětí sil celého personálu jak z Černožic, tak z GrandParku.

V současné době si pomalu vše „sedá“ do klidnějšího režimu. Klienti si zvykají, podobně pracovníci. „Vše probíhalo a probíhá ze strany GrandParku vstřícně, a tak se snažíme maximálně pomoci řešit ty složitější situace, které způsobujeme i my. Vysoce oceňuji ochotu pracovníků GrandParku pomáhat nám v zaběhnutí standardního provozu,“ uzavírá Martin Scháněl.